- Chybové hlásenie pri zaevidovaní (tlači) dokladu - ak sa pri tlači dokladu zobrazí chybové hlásenie typu timeout, môžu nastať tieto situácie:
- doklad sa vytlačil, resp. začal tlačiť - takýto doklad (aj keď nebol kompletne vytlačený), možno považovať za zaevidovaný vo fiškálnom zariadení (CHDÚ), a teda aj v systéme eKasa. Po zobrazení chybového hlásenia je potrebné hlásenie potvrdiť a doklad dať opätovne zaevidovať (vytlačiť). Vtedy sa už doklad nebude opätovne evidovať (tlačiť), len sa neuzatvorený doklad na Pokladnici OBERON uzatvorí. Ak doklad nebol kompletne vytlačený a zákazník ho požaduje, je potrebné doklad vystornovať a opätovne zaevidovať (vytlačiť).
- doklad sa nezačal tlačiť - v tomto prípade nie je zrejmé, či bol doklad vo fiškálnom zariadení (CHDÚ) zaevidovaný, alebo nie. Pri fiškálnej tlačiarni eKasa PANDORA a pri fiškálnych zariadeniach FiskalPRO (t. j. pri zariadeniach, ktoré umožňujú načítať daný doklad z CHDÚ) je potrebné dať doklad nanovo zaevidovať (vytlačiť) - vtedy sa automaticky aktivuje funkcia automatického overenia zaevidovania dokladu vo fiškálnom zariadení (CHDÚ). Ak bol doklad vo fiškálnom zariadení (CHDÚ) zaevidovaný, v Pokladnici OBERON sa uzatvorí, ak nebol, opätovne sa zaeviduje (vytlačí). Pri ostatných fiškálnych zariadeniach je potrebné zistiť, či bol doklad zaevidovaný, a to vytlačením informatívnej (priebežnej) uzávierky z fiškálneho zariadenia a kontrolou hotovosti v Pokladnici OBERON (tlačidlo Obraty pokladnice). Doklad je potrebné nanovo zaevidovať (vytlačiť), pričom obsluha na základe daného zistenia zvolí, či daný doklad len v Pokladnici OBERON uzatvorí, alebo ho dá nanovo zaevidovať (vytlačiť).
- S dokladom nie je možné pracovať (názov účtu je zobrazený červenou farbou) - červená farba informuje o probléme pri zaevidovaní (tlači) dokladu. Ak nebolo možné doklad opätovne zaevidovať (vytlačiť), možno v Pokladnici OBERON použiť funkciu Odstránenie príznaku o vykonávaní zaevidovania dokladu (záložka Systém, tlačidlo Ďalšie možnosti). Problém môže byť signalizovaný napr. takýmto hlásením: „Položku nie je možné upraviť, pretože tento doklad už mohol byť do fiškálneho zariadenia zaslaný a teda zaevidovaný. Pokúste sa doklad opätovne zaevidovať (vytlačiť) - vtedy sa automaticky overí, či predchádzajúce zaevidovanie bolo korektné.“
Diskusné fórum pre používateľov programu OBERON - Agenda firmy je zatiaľ v testovacej prevádzke!
Prezeranie príspevkov je povolené každému návštevníkovi stránky, prispievanie len pre registrovaných členov. Zaregistrovať sa je možné vyplnením formulára na tejto stránke. Tento oznam bude neskôr obsahovať privítanie a pravidlá portálu (zatiaľ ich registrovaní členovia dostávajú mailom) a bude nastavený tak, že registrovaný používateľ bude môcť jeho zobrazenie vypnúť - zatiaľ sa zobrazuje trvalo každému. V súčasnej dobe prebieha testovanie funkčnosti fóra.
Prezeranie príspevkov je povolené každému návštevníkovi stránky, prispievanie len pre registrovaných členov. Zaregistrovať sa je možné vyplnením formulára na tejto stránke. Tento oznam bude neskôr obsahovať privítanie a pravidlá portálu (zatiaľ ich registrovaní členovia dostávajú mailom) a bude nastavený tak, že registrovaný používateľ bude môcť jeho zobrazenie vypnúť - zatiaľ sa zobrazuje trvalo každému. V súčasnej dobe prebieha testovanie funkčnosti fóra.
Chybové hlásenia, keď fiškálne zariadenia neodpovedá
Chybové hlásenia, keď fiškálne zariadenia neodpovedá
Tento typ chybových hlásení vzniká vtedy, keď pri požiadavke systému OBERON fiškálne zariadenie v požadovanom čase neodpovedá (timeout).