Diskusné fórum pre používateľov programu OBERON - Agenda firmy je zatiaľ v testovacej prevádzke!

Prezeranie príspevkov je povolené každému návštevníkovi stránky, prispievanie len pre registrovaných členov. Zaregistrovať sa je možné vyplnením formulára na tejto stránke. Tento oznam bude neskôr obsahovať privítanie a pravidlá portálu (zatiaľ ich registrovaní členovia dostávajú mailom) a bude nastavený tak, že registrovaný používateľ bude môcť jeho zobrazenie vypnúť - zatiaľ sa zobrazuje trvalo každému. V súčasnej dobe prebieha testovanie funkčnosti fóra.

Chybové hlásenia, keď fiškálne zariadenia neodpovedá

nevidno sql server, ani keď je pred očami, u mňa to ide a inde nie a podobné situácie, ktoré zažívajú naši partneri - poďme sa o tom porozprávať
Kubo
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 29 Mar 2023, 10:33

Chybové hlásenia, keď fiškálne zariadenia neodpovedá

Príspevok od používateľa Kubo »

Tento typ chybových hlásení vzniká vtedy, keď pri požiadavke systému OBERON fiškálne zariadenie v požadovanom čase neodpovedá (timeout).
  1. Chybové hlásenie pri zaevidovaní (tlači) dokladu - ak sa pri tlači dokladu zobrazí chybové hlásenie typu timeout, môžu nastať tieto situácie:
    • doklad sa vytlačil, resp. začal tlačiť - takýto doklad (aj keď nebol kompletne vytlačený), možno považovať za zaevidovaný vo fiškálnom zariadení (CHDÚ), a teda aj v systéme eKasa. Po zobrazení chybového hlásenia je potrebné hlásenie potvrdiť a doklad dať opätovne zaevidovať (vytlačiť). Vtedy sa už doklad nebude opätovne evidovať (tlačiť), len sa neuzatvorený doklad na Pokladnici OBERON uzatvorí. Ak doklad nebol kompletne vytlačený a zákazník ho požaduje, je potrebné doklad vystornovať a opätovne zaevidovať (vytlačiť).
    • doklad sa nezačal tlačiť - v tomto prípade nie je zrejmé, či bol doklad vo fiškálnom zariadení (CHDÚ) zaevidovaný, alebo nie. Pri fiškálnej tlačiarni eKasa PANDORA a pri fiškálnych zariadeniach FiskalPRO (t. j. pri zariadeniach, ktoré umožňujú načítať daný doklad z CHDÚ) je potrebné dať doklad nanovo zaevidovať (vytlačiť) - vtedy sa automaticky aktivuje funkcia automatického overenia zaevidovania dokladu vo fiškálnom zariadení (CHDÚ). Ak bol doklad vo fiškálnom zariadení (CHDÚ) zaevidovaný, v Pokladnici OBERON sa uzatvorí, ak nebol, opätovne sa zaeviduje (vytlačí). Pri ostatných fiškálnych zariadeniach je potrebné zistiť, či bol doklad zaevidovaný, a to vytlačením informatívnej (priebežnej) uzávierky z fiškálneho zariadenia a kontrolou hotovosti v Pokladnici OBERON (tlačidlo Obraty pokladnice). Doklad je potrebné nanovo zaevidovať (vytlačiť), pričom obsluha na základe daného zistenia zvolí, či daný doklad len v Pokladnici OBERON uzatvorí, alebo ho dá nanovo zaevidovať (vytlačiť).
  2. S dokladom nie je možné pracovať (názov účtu je zobrazený červenou farbou) - červená farba informuje o probléme pri zaevidovaní (tlači) dokladu. Ak nebolo možné doklad opätovne zaevidovať (vytlačiť), možno v Pokladnici OBERON použiť funkciu Odstránenie príznaku o vykonávaní zaevidovania dokladu (záložka Systém, tlačidlo Ďalšie možnosti). Problém môže byť signalizovaný napr. takýmto hlásením: „Položku nie je možné upraviť, pretože tento doklad už mohol byť do fiškálneho zariadenia zaslaný a teda zaevidovaný. Pokúste sa doklad opätovne zaevidovať (vytlačiť) - vtedy sa automaticky overí, či predchádzajúce zaevidovanie bolo korektné.“
Viac informácií v téme Problémy pri zaevidovaní dokladu.
Napísať odpoveď