Bežné chybové hlásenia na Pokladnici OBERON
Napísané: 26 Jan 2024, 10:25
- Hlásenie o chýbajúcej licencii - aby účtovná jednotka mohla evidovať (tlačiť) pokladničné doklady, musí mať pre dané účtovné obdobie (kalendárny rok) zakúpenú a aktivovanú licenciu na modul Pokladnica OBERON. Viac informácií získate v téme Ako objednať OBERON.
- Chybové hlásenia pri kontrole (validácii) dokladu pri jeho zaevidovaní (tlači) - tieto chyby je spravidla možné odstrániť opravou dokladu a opätovným pokusom o jeho zaevidovanie (tlač).
- Chybové hlásenia z fiškálneho zariadenia - pri zaevidovaní (tlači) dokladu sa kontroluje stav fiškálneho zariadenia. Ak nie je zariadenie pripravené zaevidovať (vytlačiť) doklad, zobrazí sa chybové hlásenie generované fiškálnym zariadením, napr. v tlačiarni chýba papier, autentifikačné údaje stratili platnosť, CHDÚ je zaplnené a pod. V takýchto prípadoch je potrebné postupovať podľa dokumentácie k fiškálnemu zariadeniu, resp. obsluha pokladnice by mala kontaktovať svojho servisného technika, resp. dodávateľa pokladničného riešenia.
- Chybové hlásenia z modulu Pokladnica OBERON - tieto hlásenia generuje systém OBERON (modul Pokladnica OBERON), napr. chyba pri uložení dokladu do databázy (z dôvodu výpadku počítačovej siete, v prípade cloudu pri výpadku internetového pripojenia a pod.). Riešenie problému závisí od jeho povahy, obsluha pokladnice by mala kontaktovať svojho servisného technika, resp. dodávateľa pokladničného riešenia.